Tilburgse Watersportvereniging - KANTINECOMMISSIE

Kantinecommissaris: Vacature
Commissielid: Jo van Rijzewijk tel.: 06-51246442 marjarijswijk56@gmail.com
Commissielid: Jack Coehorst tel.: 06-43507258 coehorst123@hotmail.nl

Alcohol in de TWV-kantine: zie NOC*NSF (kantine) en dit als bestuursreglement op 1-05-2013 toegevoegd aan HHR.

___________________________________________________________________________

Dient aangepast te worden:

Het schenken van alcohol brengt grote verantwoordelijkheid met zich mee. Zo is het van groot belang dat jongeren onder de 18 jaar absoluut geen alcohol kunnen verkrijgen in de sportkantine. Daarnaast willen we alcoholmisbruik en rijden onder invloed voorkomen. Om jullie te helpen op een goede manier met deze verantwoordelijkheid om te gaan hebben wij deze website ontwikkeld in samenwerking met de sportbonden.

De teksten en filmpjes op deze website stellen jullie in staat om straks op een verantwoorde manier alcohol te kunnen schenken in jullie kantine of clubhuis. Wanneer je de teksten en filmpjes hebt gezien en gelezen ben je in staat om de test te maken waarmee je een gekwalificeerde barvrijwilliger wordt en je bardienst mag draaien op tijdstippen dat er alcohol wordt geschonken.

We wensen jullie veel succes bij het maken van de test en veel plezier bij het draaien van jullie bardiensten!

Voor wie
Barvrijwilliger:
Voor personen die bardiensten willen gaan draaien zijn de inhoudelijke webpagina’s en de test een prima manier om een gekwalificeerde barvrijwilliger te worden. Voor barvrijwilligers die al een Instructie Verantwoord Alcohol Schenken (IVA) hebben gedaan is dit instrument handig om hun geheugen op te frissen of iets op te zoeken.

Barverantwoordelijke:
Voor de barverantwoordelijke zijn deze inhoudelijke webpagina’s en digitale test een eenvoudige manier om nieuwe barvrijwilligers te instrueren over verantwoord alcohol schenken en bovendien vergemakkelijkt het de registratie van de barvrijwilligers.

Bestuur:
Voor het bestuur van de vereniging zijn deze inhoudelijke webpagina’s en digitale test een goed instrument om een verantwoord schenkbeleid binnen een vereniging te verkrijgen. Wij raden het bestuur aan duidelijk te communiceren wie de barverantwoordelijke is binnen de vereniging, zodat een goede registratie van gekwalificeerde barvrijwilligers gewaarborgd is.

Tevens is het raadzaam duidelijke afspraken te maken hoe barvrijwilligers moeten handelen mocht een situatie uit de hand dreigen te lopen. Het ophangen van een telefoonnummer van de barverantwoordelijke of van een bestuurslid, zodat barvrijwilligers deze personen kunnen bellen, kan hierbij helpen.

Meer informatie http://www.nocnsf.nl

Website Builder